יום שבת, 11 ביולי 2009

הגנת פרטיות והגנת ילדים

AppLocker

הילד עובד על המחשב, מתקין תוכנות שאתם לא כל כך רוצים שהוא יתקין, מריץ תוכנות שאתה לא בטוח בהם.
ה AppLocker מאפשר להגביל את משתמש להריץ אך ורק תוכנות שאתה בוחר, עד כמה שזה נשמע מסובך, ניתן ליצור "חוק" למשל שיאפשר למשתמש להריץ רק תוכנות שיש להם חותמת למשל של Microsoft. (כלומר המפיץ הוא Microsoft)
על מנת לעשות זאת, ניגש ל Start נקיש gpedit.msc ו ENTER ניגש ל Computer Configuration ואז Windows Settings ואז נלחץ על Security Settings ונבחר ב Application Control Policies ונבחר ב AppLocker ודרך שם ניתן להגדיר חוקים איך אנו רוצים שהמערכת תתנהג, לאילו מפיצים ניתן הרשאה כן להריץ תוכנות, האם מותר להריץ סקריפטים? להתקין תוכנות?
ניתן כך להגביל את המשתמש להתקין אך ורק דברים מוכרים כך שלמשל ילדים שלוחצים על כל דבר לא יוכלו לעשות נזק ממשי למערכת.


PC SafeGuard

כאשר PC SafeGuard פעיל על משתמש כאשר אותו משתמש עורך דברים, מתקין דברים, שומר קבצים, מוחק קבצים חשובים, משתמש בדפדפן, במסנג'ר ובכללי משתמש במחשב בצורה לא נורמלית והרסנית ה PC SafeGuard גורם לכך שכל השינויים הללו לא ישמרו וכאשר אותו משתמש עושה LogOff מהמחשב, כל השינויים שהוא עשה נעלמים וחוזרים למצבם הקודם, מאין Restore למה שהיה קודם לכך, ממש ניקוי אוטומטי.

בשביל לנסות את האופציה הזאת יש לגשת ל Control Panel משם ל User Accounts and Family Safety ואז User Accounts ונבחר ב Manage another account ושם נבחר באופציה Create a new account וניצור משתמש חדש ואז לאחר שיצרנו אותו, נלחץ עליו ונגדיר אותו, נבחר Set Up PC SafeGuard.

עכשיו כאשר אותו משתמש ישמור קבצים, יתקין דברים, ברגע שהוא יצא מהמערכת, אותם קבצים ימחקו והמערכת תחזור לכמו שהיא הייתה, כלומר, המשתמש לא יוכל ליצור נזק.

משהו מוזר מאוד, כאשר עידכנתי את הגירסת בטא לגירסה יותר משופרת, נראה כי מיקרוסופט ביטלו את האופציה הזאת כרגע, למי שיש גירסת בטא יותר ישנה כן יוכל להשתמש בזה


פרטיות חיפוש

כהגדרת ברירת מחדל המערכת תשמור את שאילתות החיפוש של המשתמש ותציג בזמן שאילתות חיפוש אחרות את הדברים שהמערכת זכרה שכבר הקשנו.
אם אנו משתמשים באותו משתמש\מחשב לכמה אנשים ורוצים לשמור על הפרטיות שלנו ניתן לבטל את שמירת שאילתות החיפוש באופן הבא:

Start ואז נריץ שוב את ה Group Policy ע"י הקשה על gpedit.msc ניגש ל User Configuration ומשם ל Administrative Templates ואז Windows Components ואחרי זה נרד למטה ל Windows Explorer ואז דאבל קליק ברשימת בצד ימין על "Turn off display of recent search entries in the Windows Explorer search box" ונסמן אופציה זאת כ Enabled ואז OK וזהו, המערכת יותר לא תראה לנו את השאילתות חיפוש שכבר חיפשנו בעבר.


החזרת אופציית ה Start>Run..

אחד הדברים שנעלמו לי מה Windows 7 הייתה אופציית ה Run דרך תפריט ה Start, כמובן שיש לנו את האופציה החדשה (החיפוש) אבל עדיין, ה Run מאפשר לעשות דברים אחרים.

כדי להחזיר זאת, שוב ניגש ל Group Policy ע"י הרצת gpedit.msc , משם ניגש ל User Configuration ואז Administrative Templates ונבחר ב Start Menu and Taskbar ואז נבחר ב Add the Run command to the Start Menu, נבחר ב Enabled ואז OK ואז נראה כי אופציית ה Run נוספה לנו ב Start.


 
Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Real Estate Finalized by Erez Zarum