יום שבת, 11 ביולי 2009

Resource Monitor

כלי נחמד ויעיל שמגיע עם Windows 7 הוא ה Resource Monitor, אפשר להגיד שהכלי הנ"ל זה גירסא די משופרת (יותר נכון, דור אחר) ל Task Manager, הכלי מאפשר לנו לראות כל מה שקורה במערכת.
החל מתהליכים שרצים דרך משאבים שהמעבד והזיכרון משתמשים ועד ניהול צריכת המשאבים של הרשת.
בנוסף ישנם כמה אופציות נחמדות שמאפשרות לנו במקרה של תוכנה שנתקעת (וזה קורה) לראות איזה תהליך מסוים גרם לתוכנה להתקע ואז לסגור אותו.
בנוסף, מי לא מכיר את זה שהוא חושד שיש לו תהליך לא מוכר שרץ במערכת ואז הוא מתחיל לחפש אחד אחד במנועי חיפוש מה זה הקובץ הזה ולמה הוא שייך? אז בתוך הכלי הנחמד הזה יש גם כפתור שמריץ את החיפוש לבד.

בשביל להשתמש בכלי יש לגשת ל Start ובשורת התוכניות להקליד "Resource Monitor" או resmon

להל"ן כמה תמונות שלקחתי על מנת להמחיש

פה אפשר לראות את האופציה הנחמדה Analyze Wait Chain שמאפשרת לנו לראות מה גרם לאותו משאב\תוכנה להתקע ואם יש לנו סיכוי "לחלץ אותה"

Resource Monitor


יצאתי מאינטרנט אקספלורר לאחר שפתחתי כמה TAB ואז סגרתי אותו מהר, מה שגרם לו להתקע לכמה שניות ולי לאפשר לראות מה קורה במצב כזה, כמו שאפשר לראות התהליך האחרון הוא בעצם "סגירת התהליך\דפדפן מהרשת".
יש לי כמובן אפשרות לסיים את זה מיד.

Resource Monitor


עוד אופציה מגניבה נמצאת ב Tab של Network ומאפשרת לנו לראות כל תהליך לאן הוא מקושר ברשת ואיזה שימוש נעשה בו, דבר מאוד יעיל במידה ואנו חושדים שמישהו נכנס לנו למחשב מבחוץ או המחשב שלנו משמש כ"תחנת מעבר", שוב, יקרה במידה ומישהו החליט להכנס לנו למחשב ולהשתמש בו לרעה.
בנוסף אפשר לראות אילו פורטים פתוחים כרגע ואילו תוכנות משתמשות בהם.

Resource Monitor





 
Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Real Estate Finalized by Erez Zarum